216j transfer i dziwne wyniki

#1
Cześć,
Obecnie przesyłając coś na 216j prędkość uploadu na serwer mam w okolicach 11Mb/s.

Główna wtyczka od neta jest w salonie. Potrzebowałem podpiąć pc w małym pokoju, dlatego postanowiłem w listwach podłogowych puścić 12 m kabla ekranowanego 5e. Przy remoncie pokoju zastąpiliśmy wystającą wtyczkę z listwy gniazdem.

Szybki rys jak to wygląda:
Obrazek


Mam problemy z szybkością. Robiłem testy prędkości, ale mam dziwne wyniki.
Podpięty synology kablem 5e (z zestawu routera) wprost do kompa - 55 Mb/s upload
Synology podpięty przez ścianę (12 m) + kabel z zestawu 1 Mb/s

i już w tym momencie miałem pewność, że niestety problemem jest kabel w ścianie, ale zastąpiłem kabel z zestawu kablem który sam robiłem 5e i wyniki miałem 11 Mb/s

wiec gdyby to była wina kabla w ścianie, to niezależnie od kabla między PC a gniazdkiem w ścianie powinienem mieć wynik 1 Mb/s

Teraz jestem podpięty tak jak na schemacie i mam przesył 11 Mb/s

internet w domu mam symetryczny 100/100 i takie też mam prędkości na pc ( czy jakby był uszkodzony kable w ścianie, to nie powinienem mieć prędkości 100/100? )

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#2
11 mega bitów czy mega bajtów? Napisałeś 11 mega bitów.
DS3018xs
DSM 6.2.1-23824 Update 6
16GB RAM DDR4 2400 CL17 ECC
6x WD Red 6TB RAID 5 btrfs
2x WD Blue 250GB M.2 read/write SSD cache @ M2D18
2x SilverStone FW91 fan mod
APC Back USP ES 700G
RT2600ac + MR2200ac
SRM 1.2-7742 Update 5

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#3
To czekaj :) kabel "fabrycznie" zaciskany daje 55 Mb/s, a kabel robiony samemu daje 11 Mb/s, tak? To albo z Twoim kablem jest cos nie tak albo w zaciśniętymi wtyczkami :)

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#4
Przede wszystkim jaki to model routera? Może on ma porty 100Mb/s co by oznaczało właśnie +/- 11Mb/s

Ew w kolejnym kroku możesz zrobić taki test. :
1. Jeśli możesz ten PC zanieść w pobliże routera - to zanieść i testuj.
2. Na próbę zrób wystarczająco długi kabel i rzuć go po podłodze pomiędzy PC a routerem. Sprawdz wyniki

Te robione kable testowałeś jakimś testerem?
A to gniazdko w ścianie przez kogo było robione? może ono jest problemem?

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#5
@psmanek pomyliłeś :) 55Mb/s jest wtedy jak się pominie router.
psmanek pisze:
ndz lut 10, 2019 4:29 pm
To czekaj :) kabel "fabrycznie" zaciskany daje 55 Mb/s, a kabel robiony samemu daje 11 Mb/s, tak? To albo z Twoim kablem jest cos nie tak albo w zaciśniętymi wtyczkami :)
Dixx37 pisze:
ndz lut 10, 2019 4:13 pm
Podpięty synology kablem 5e (z zestawu routera) wprost do kompa - 55 Mb/s upload

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#6
55 MB/s - miałem wynik jak przeniosłem synology pod PC i podłączyłem go "oryginalnym kablem" ( od routera z zestawu)
11MB/s i 1MB/s wyszedł mi wynik podpinając synology pomijając router

Router to archer C2 wiec jest gigabitowy.

Gniazdko robiłem sam. Nic nie testowałem. Stwierdziłem, że skoro mam neta 100/100 i po zmontowaniu kabla i gniadka mam dalej wyniki w speed testach 100/100 to wszystko jest ok.

Czym mam przetestować czy kable są ok? Taki tester wystarczy?

https://allegro.pl/oferta/neku-tester-k ... 6012465544

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#7
Prędkości łącz są podawane w Megabitach (Mb/s) a w sieci lokalnej podaje się prędkości w Megabajtach (MB/s). Wszystkoby się zgadzało. Łącze masz 100 Mb/s czyli około 12,5 MB/s.

Musimy ustalić czy mówimy o tym samym. To wyglada jakbyś pomylił jednostki Mb i MB. Ponieważ wszystko wskazuje na to, że cała sieć pracuje z prędkością 100 Mb/s.

Obstawiam, źle założone końcówki kabli robionych samemu (wtyczki / gniazdka)

Re: 216j transfer i dziwne wyniki

#8
@psmanek

"test"robiłem w ten sam sposób. Spakowałem plik ~5,5gb i kopiowałem go na synology na różnych kablach. Wyniki o których mówię, to prędkość z okna kopiowania:

Obrazek

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości