DS110j - pytanie o mapowanie i antywirusa

ODPOWIEDZ
lleymann
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 11, 2021 8:46 am

DS110j - pytanie o mapowanie i antywirusa

Post autor: lleymann »

Witam Wszystkich,
Jestem nowy i kompletnie zielony, jeśli chodzi o serwery.

Na początku może krótko opisze dlaczego kupiłem serwer. Mianowicie, chcę mieć możliwość oglądania na TV kolekcji swoich zdjęć i filmów. Dodatkowo chcę mieć możliwość dostępu do nich z poziomu telefonu, kiedy jestem u znajomych. Jak widzicie nie potrzebuję wiele do szczęścia. Dlatego zakupiłem tytułowy serwer na OLX za 165 zł z dyskiem 2 TB. Wstępnie wszystko skonfigurowałem i działa tak jak tego oczekiwałem. Mianowicie z TV jest dostęp i z telefonu także. Mam jednak 4 nurtujące mnie pytania:
1. Antywirus - ten który jest dostępny w Centrum Pakietu ostatnią aktualizację bazy danych wirusów miał w 2016 roku. Moje pytanie brzmi, czy jestem w stanie zainstalować jakiego antywirusa w miarę aktualnego i dobrego, czy po prostu musze się pogodzić, że pliki nie będą chronione? Proszę pamiętajcie też o tym, że serwer ma procek 800 MHz i 128 MB ram.
2. Nie znam się na żadnych zabezpieczeniach przed włamaniem do serwera. Wykonałem jedynie podstawowe kroki z podręcznika dostępnego na stronie Synology. Czy jest może jakiś program - zapora, która mogłaby zwiększyć bezpieczeństwo? Na serwerze nie przechowuję żadnych wrażliwych danych i ewentualny wyciek nie spowodowałby żadnych szkód, ale przezorny zawsze ubezpieczony.
3. Jak zmapować dyski w "Mój komputer" (windows 10), żeby były one widoczne po ponownym uruchomieniu komputera? Teraz zmapowałem sobie 3 dyski za pomocą programu Synylogy Assistant (photo, video, music). Wszystko działa ładnie, ale po ponownym uruchomieniu komputera dyski znikają i muszę je mapować jeszcze raz. Jak je zmapować, żeby były "na stałe"?